Ook dit onderging Hij voor ons...

>> vrijdag 7 juli 2006

21 Toen Jezus deze dingen gezegd had, werd Hij ontroerd in de geest; en Hij betuigde en zei: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u dat een van u Mij zal verraden. 22 De discipelen dan keken elkaar aan, in twijfel over wie Hij dat zei. 23 En een van Zijn discipelen, die door Jezus bemind werd, zat aan in de schoot van Jezus. 24 Simon Petrus dan wenkte deze, dat hij vragen zou wie het toch zou kunnen zijn, over wie Hij sprak. 25 En deze ging tegen Jezus' borst liggen en zei tegen Hem: Heere, wie is het? 26 Jezus antwoordde: Die is het, aan wie Ik het stuk brood zal geven, nadat Ik het ingedoopt heb. En toen Hij het stuk brood ingedoopt had, gaf Hij het aan Judas Iskariot, de zoon van Simon.

Johannes 13:21-26 Herziene Statenvertaling

1 Een psalm van David, voor de koorleider, op Aijeleth hassjachar.
2 Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten,
      ver van mijn verlossing en mijn brullen?
3 Mijn God, ik roep overdag, maar U antwoordt niet,
      en 's nachts, maar ik vind geen stilte.
4 Maar U bent heilig,
      U troont op de lofzangen van Israël.
5 Op U hebben onze vaders vertrouwd,
      zij hebben vertrouwd en U hebt hen bevrijd,
6 Tot U hebben zij geroepen en zij zijn gered,
      op U hebben zij vertrouwd en zij zijn niet beschaamd.
7 Maar ik ben een worm en geen man,
      gesmaad door de mensen en veracht door het volk.
8 Allen die mij zien, bespotten mij;
      zij trekken de lippen op, zij schudden het hoofd en zeggen:
9 Hij heeft zijn zaak op de HEERE gewenteld. Laat Die hem bevrijden!
      Laat Die hem redden, als Hij vreugde in hem vindt.
10 U bent het immers Die mij uit de buik hebt gehaald,
      Die mij vertrouwen gaf, toen ik aan mijn moeders borst lag.
11 Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af,
      vanaf de moederschoot bent U mijn God.
12 Blijf dan niet ver van mij, want de nood is nabij
      en er is geen helper.
Psalm 22:1-12 Herziene Statenvertaling

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven