Nederig en liefdevol zoals Hij

>> zaterdag 1 juli 2006

12 Wanneer hij hun dan de voeten
heeft gewassen
neemt hij zijn kleren terug
en gaat hij weer aanliggen;
hij zegt tot hen:
herkent ge wat ik aan u heb gedaan?-
13 u die mij 'meester' en 'heer' noemt,
u zegt dat terecht, want ik bén dat;
14 als ik dan ú de voeten was,
uw heer en meester,
bent u ook verschuldigd
elkaar de voeten te wassen;
15 want ik heb u een voorbeeld gegeven
opdat, zoals ik aan ú gedaan heb
ook gij zult doen!-
16 vast en zeker is het, zeg ik u:
nooit is een dienaar groter dan zijn heer
en geen afgezant groter dan wie hem stuurt;
17 als ge deze dingen weet,
zalig zijt ge als ge ze ook doet!

Johannes 13:12-17 Naardense Bijbel

1 Als er dan enige vertroosting is in Christus, als er enige troost is van de liefde, als er enige gemeenschap is van de Geest, als er enige innige gevoelens en ontfermingen zijn, 2 maak dan mijn blijdschap volkomen, doordat u eensgezind bent, dezelfde liefde hebt, één van ziel en één van gevoelen bent.
3 Doe niets uit eigenbelang of eigendunk, maar laat in ootmoed de een de ander voortreffelijker achten dan zichzelf. 4 Laat een ieder niet alleen oog hebben voor wat van hemzelf is, maar ook voor wat van anderen is. 5 Laat daarom die gezindheid in u zijn, die ook in Christus Jezus was, 6 Die, hoewel Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft God gelijk te zijn, 7 maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een dienstknecht aan te nemen en de mensen gelijk te worden. 8 En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de kruisdood.
Filippenzen 2:1-8 Herziene Statenvertaling

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven