Dienen zoals Hij

>> zaterdag 1 juli 2006

12 Toen Hij dan hun voeten gewassen had en Zijn kleding had aangedaan, zat Hij weer aan en zei tegen hen: Ziet u in wat Ik aan u gedaan heb? 13 U noemt Mij Meester en Heere, en u zegt het terecht, want Ik ben het. 14 Als Ik dan, de Heere en de Meester, uw voeten gewassen heb, behoort ook u elkaars voeten te wassen. 15 Want Ik heb u een voorbeeld gegeven, opdat ook u doet zoals Ik aan u heb gedaan. 16 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Een slaaf is niet meer dan zijn heer, en een gezant niet meer dan hij die hem gezonden heeft. 17 Als u deze dingen weet, zalig bent u als u ze doet.

Johannes 13:12-17 Herziene Statenvertaling

20 Dan komt bij hem
de moeder van de zonen van Zebedeüs,
met haar zonen bij zich;
zij buigt diep voor hem,
ze heeft iets aan hem te vragen.
21 Hij zegt tot haar: wat wilt u?
Zij zegt tot hem:
zeg dat dezen, mijn twee zonen,
mogen zitten
één rechts en één links van u,-
in uw koninkrijk!
22 Maar ten antwoord zegt Jezus:
jullie weten niet wat je vraagt;
kunnen jullie dat,
de beker drinken die ik ga drinken?-
of je laten dopen
met de doop waarmee ik wordt gedoopt?
Ze zeggen tot hem: dat kunnen we!
23 Hij zegt tot hen:
mijn beker zult ge wel drinken
en met de doop waarmee ik word gedoopt
zult ge worden gedoopt,
maar zitten rechts van mij en links,-
het is niet aan mij om dát te geven,
het is alleen voor wie het is bereid
door mijn Vader!
24 De andere tien horen dit
en winden zich op over de twee broers.
25 Maar Jezus roept ze bij zich en zegt:
ge weet dat de oversten der volkeren
hen overheersen en dat de groten
hun macht tegen hen misbruiken;
26 zo is het niet bij jullie:
nee, al wie bij jullie groot wil worden
zal jullie tafelhelper zijn,
27 en al wie bij jullie een eerste wil wezen
zal jullie dienaar zijn,-
28 zoals de mensenzoon niet is gekomen
om gediend te worden,
maar om te dienen
en zijn ziel prijs te geven
als losgeld voor velen!
Matteüs 20:20-28 Naardense Bijbel

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven