Eén

>> dinsdag 25 juli 2006

Als u Mij gekend had, zou u ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu af kent u Hem en hebt u Hem gezien. Filippus zei tegen Hem: Heere, laat ons de Vader zien en het is ons genoeg. Jezus zei tegen hem: Ben Ik zo'n lange tijd bij u, en hebt u Mij niet gekend, Filippus? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; en hoe kunt u dan zeggen: Toon ons de Vader? Gelooft u niet dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden die Ik tot u spreek, spreek Ik niet uit Mijzelf, maar de Vader, Die in Mij blijft, Die doet de werken. Geloof Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is; en zo niet, geloof Mij dan om de werken zelf.

Johannes 14:7-11 Herziene Statenvertaling

Maar er zal geen donkerheid meer wezen
      voor het land dat in benauwdheid was;
zoals hij in de tijd van eerst
smaad heeft gebracht
over het land van Zebulon
      en het land van Naftali,
zal hij in de latere tijd eer brengen,-
aan de weg naar de zee,
      de overzij van de Jordaan,
het Galilea der heidenen.
De gemeenschap van wie voortgaan
in het duister,
zien zullen zij een groot licht;
wie zijn gezeten
      in het land van de schaduw des doods,
licht zal over hen stralen.
Hebt gij het juichen vermeerderd,
de vreugde groot gemaakt,-
verheugen zullen zij zich voor uw aanschijn
      zoals er vreugde is in de oogst,
zoals ze juichen
      wanneer ze het roofgoed verdelen.
Want het juk dat hem belast,
de stang op zijn schouder,
de stok van de drijver op hem,-
hebt gij gebroken als op de dag van Midjan.
Want elke marsschoen
      die dreunend marcheert
en elke mantel gewenteld in stromen bloed,-
zal worden tot brandstof,
      vreetwaar voor vuur.
Want een kind is ons geboren,
een zoon aan ons gegeven,
nu komt de heerschappij op zijn schouder;
men zal als naam voor hem roepen:
      wonderbare raadsman,
      heldhaftige God,
vader voor immer, vredevorst!,
voor heerschappij over velen
      en vrede zonder einde
op de troon van David
      en over diens koninkrijk,
om dat te bevestigen en te schragen
met recht en gerechtigheid,-
van nu af en tot in eeuwigheid;
de naijver van de Ene,
de Omschaarde, zal dit doen!
Jesaja 8:23-9:6 Naardense Bijbel

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven