Een christen die weinig weet, weet meer dan een niet-christen

>> zaterdag 22 juli 2006

En waar Ik heenga, weet u, en de weg weet u. Thomas zei tegen Hem: Heere, wij weten niet waar U heengaat; en hoe kunnen wij de weg weten?

Johannes 14:4-5 Herziene Statenvertaling

97 Hoe lief heb ik Uw wet!
       Ik overdenk haar heel de dag.
98 Uw geboden maken mij wijzer dan mijn vijanden,
       want zij zijn voor eeuwig bij mij.
99 Ik ben verstandiger dan al mijn leraars,
       omdat ik Uw getuigenissen overdenk.
100 Ik heb meer inzicht dan de ouderen,
       omdat ik Uw bevelen bewaard heb.
101 Ik heb mijn voeten weerhouden van alle kwade paden,
       opdat ik mij aan Uw woord zal houden.
102 Ik ben niet afgeweken van Uw rechten,
       want U hebt mij onderwezen.
103 Hoe zoet zijn Uw woorden voor mijn gehemelte,
       zoeter dan honing voor mijn mond.
104 Door Uw bevelen ontvang ik inzicht,
       daarom haat ik elk leugenpad.
Psalm 119:97-104 Herziene Statenvertaling

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven