Nieuwe layout

>> zaterdag 2 december 2006

Hè, hè! Dit lijkt er weer een beetje op.

Wat was er aan de hand de afgelopen dagen met volgeling's kijk. 's Morgens zag het er zus uit, en 's middags weer zo en 's avonds leek het nergens meer op...

Vanaf afgelopen donderdag ben ik tussen de bedrijven door bezig geweest met het bedenken en maken van een nieuwe layout voor mijn weblog. Dat is nog geen eenvoudige klus, maar met Google zoeken op 'beta blogger template' en later ook op 'beta blogger template 3 columns' kwam ik een heel eind.

Blogger zelf heeft een aardig aanbod van templates, maar geen templates met 3 kolommen. Uiteindelijk heb ik het 'Rounders' template gepakt, en het zodanig aangepast dat het niet meer 'round' is. En ik heb er een linker 'sidebar' bij 'gehacked'. Dat kwam neer op 'hier een schroefje aandraaien en kijken wat er gebeurt' en 'daar een moertje losser en kijken wat er dàn gebeurt'.

Ik vind de layout van de posts erg goed gelukt met dat 'Rounders' template, daarom heb ik dit als basis genomen. Verder kun je er nog een hoop aan instellen, zoals fonts (lettertypen) en diverse kleurtjes. Een verschil met mijn vorige layout is dat ik nu weer 'fixed width columns' heb. Ook het lettertype is gewijzigd.

Een andere wens was dat ik een eigen foto bovenaan wilde hebben. Ik heb hiervoor een foto genomen die ik gemaakt heb tijdens onze vakantie afgelopen zomer in Zeeland. Hier zie je de foto volledig. Op zich was die foto al een uitsnede, maar zoals hij nu bovenaan mijn weblog staat vind ik hem ook erg goed.

Heel misschien speel ik de komende dagen nog wat met enkele kleurtjes, maar het grote werk zit er nu wel op.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

1 reactie(s):

liovoice's 2/12/06 15:09  

seemed interesting because I can't understand the language.where are you?I'm a Chinese

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven