Herleven

>> dinsdag 5 december 2006

En nadat Hij dit gezegd had, blies Hij op hen en zei tegen hen: Ontvang de Heilige Geest.
Johannes 20:22 HSV

1 Als over mij de hand van de Ene
is gekomen,
leidt hij mij naar buiten,
      door de geest van de Ene,
en zet hij mij neer midden in de kloof;
die is vol beenderen.
2 Als hij mij aan hen voorbij heeft laten trekken,
      rondom en nog eens rondom,-
zie, dan zijn het er zeer vele,
      óp de oppervlakte van de kloof,
en zie, ze zijn zeer droog.
3 Hij zegt tot mij:
mensenzoon,
kunnen deze beenderen leven?
En ik zeg:
mijn Heer, Ene, dat weet gíj!
4 Hij zegt tot mij:
profeteer over deze beenderen,-
en zeg tot hen:
dorre beenderen,
hoort het woord van de Ene!-
5 zo heeft mijn Heer, de Ene,
tot deze beenderen gezegd:
zie, ik doe geest in u komen
      en ge zult leven!-
6 ik zal pezen over u geven,
      vlees over u laten klimmen,
een huid over u trekken
en geest in u geven, en ge zult leven!-
weten zult ge dat ik de Ene ben.
7 Ik heb geprofeteerd, zoals mij is geboden,-
en er geschiedt een geluid
      zodra ik heb geprofeteerd: zie, een beving,
de beenderen naderen elkaar,
bot nadert bot.
8 Als ik dat heb gezien, ziedaar:
      pezen over hen,
      vlees dat opklimt,
en een huid die hij over hen trekt
      daaroverheen;
maar nog geen geest in hen.
9 Dan zegt hij tot mij:
profeteer tot de Geest,-
profeteer, mensenzoon, en zeg tot de Geest:
      zo heeft gezegd mijn Heer, de Ene:
kom vanuit vier geestesstreken, o Geest,
en blaas over deze vermoorden,
      dat ze herleven!
10 Als ik heb geprofeteerd
      zoals hij mij heeft geboden
komt de Geest in hen, en zij herleven;
dan staan ze op hun voeten,
een zeer, zeer grote macht!
••
11 Dan zegt hij tot mij:
mensenzoon,
deze beenderen,
heel het huisgezin van Israël zijn zij;
zie, zij zeggen:
onze botten zijn verdroogd
      en onze hoop ging verloren,
      het is met ons gedaan!-
12 daarom, profeteer en zeg tot hen:
zó heeft gezegd mijn Heer, de Ene:
zie, ik ga uw graven openen
en zal u laten opklimmen uit uw graven,
      gemeente van mij;
ik zal u laten komen
      op Israëls rode grond;
••
13 weten zult ge dat ik de Ene ben,-
als ik uw graven open
en u laat opklimmen uit uw graven,
      gemeente van mij!-
14 ik zal mijn Geest in u geven
      en ge zult léven,
en ik zal u neerzetten op uw rode grond;
weten zult ge
dat ik, de Ene, heb gesproken en zal doen,
      is de tijding van de Ene!

Ezechiël 37:1-14 Naardense Bijbel (voor Ene mag je ook HERE lezen)

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven