Messiah en advent

>> vrijdag 21 november 2008

Vorig jaar heb ik in de aanloop naar Kerst een tiental posts geschreven over enkele gedeelten uit de Messiah van Händel. Ik schreef toen op 2 november 2007: 'Hoewel het officieel nog geen Advent is, wil ik de komende tijd al wel graag toeleven naar Kerst en me daarbij richten op Christus, het licht voor de wereld, in wie God zijn heerlijkheid heeft getoond.' De gedeelten waar ik toen over heb geschreven betreffen het eerste gedeelte van de Messiah. In dat gedeelte komen verschillende Oud-testamentische beloften en aankondigingen met betrekking tot de komst van de Messias aan bod. Heel geschikt voor de Adventstijd dus.

Hieronder vind je alle posts die ik toen heb geschreven:

Je kunt deze posts ook terugvinden onder de categorie 'Project - Messiah'. Maar dan moet je wel onderaan beginnen te lezen, omdat de meest recente posts bovenaan staan.

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven