Wat een heerlijke boodschap!

>> dinsdag 13 november 2007

Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen.
Spreekt naar het hart van Jeruzalem,
en roept haar toe,
dat haar strijd vervuld is,
dat haar ongerechtigheid verzoend is,
dat zij van de hand des HEEREN dubbel ontvangen heeft
voor al haar zonden.
Jesaja 40:1-2 SV77
Deze verzen geven ons een kijkje in het hart van God en we zien hier dat dat een hart vol liefde is. Het afvallige Israël moest in ballingschap, maar God spreekt het aan met 'Mijn volk' en noemt zichzelf 'uw God'. Hij is zijn volk niet vergeten. Integendeel! God geeft zijn profeten een opdracht: 'Ga mijn volk troosten! Er is goed nieuws: Jeruzalems moeiten zijn voorbij, er is verzoening, het is genoeg geweest. Er breekt een nieuwe tijd aan.'

Die nieuwe tijd is echt en volledig gekomen in Jezus Christus. Hij is 'de vertroosting van Israël' (Luk. 2:25). De woorden uit Jesaja doen me denken aan de woorden van Jezus aan het kruis: 'Het is volbracht' (Joh. 19:30). Nieuw-testamentisch kun je hier lezen dat Christus zelf aan het woord is en tegen zijn apostelen zegt: 'Ga mijn volk, mijn verloren schapen, troosten. Verkondig het evangelie: dat hun moeiten voorbij zijn, dat hun ongerechtigheden verzoend zijn, dat het allemaal volbracht is! Ik heb dat allemaal voor mijn rekening genomen.' Wat een heerlijke boodschap!
Comfort ye, comfort ye, My people, saith your God. Speak ye comfortably to Jerusalem, and cry unto her, that her warfare is accomplish’d, that her iniquity is pardon’d.

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven