Gods Geest werkt!

>> vrijdag 31 maart 2006

Op zaterdag 11 maart was ik in Zwolle waar de werkgroep ‘Gods Geest werkt’ een congres organiseerde met als thema: ‘Heer, U bent mijn doel!’. Geweldig om daar met zo'n 2400 mensen samen te zijn, te luisteren, te (aan)bidden en te zingen tot eer van God.

De eerste toespraak was van Aad Kamsteeg en ging over Al zou de vijgeboom niet bloeien... (Habakuk 3:17). Ik werd weer even goed stilgezet: zo'n uitspraak als in Habakuk kun je alleen doen als je God werkelijk van dichtbij kent; als Hij echt alles voor je is. Door wat ik de afgelopen 2-3 jaar heb meegemaakt herken ik veel in wat hij zei, maar ik heb ook (en misschien wel juist daardoor) een diep verlangen God steeds beter te leren kennen. Je kunt deze toespraak ook nalezen op de site van CV Koers.

Gert Hutten sprak vervolgens over Leven met Jezus. Hij ging in op discipelschap en overgave en loslaten. Een discipel is leerling, volgeling(!), en vertrouweling. Dat een discipel leerling en volgeling is, dat is de meestal wel bekend, maar ook vertrouweling hoort daar bij. Wat hij zei over overgave en loslaten was voor mij heel herkenbaar. Hoe moeilijk dat ook kan zijn - ik weet het uit ervaring! - je krijgt er geweldig veel voor terug!

Jos Douma tenslotte had het over de Glorie van Christus en hoe de concentratie op Christus' glorie ervoor kan zorgen dat de gemeente geestelijk gaat groeien. Heel treffend vond ik dat hij zei dat hij maar wat stond te stuntelen, want hoe leg je uit wat de glorie van Christus is? Dat is net zo iets als uitleggen hoe overweldigend de aanblik van een grote waterval is. Dat kun je niet vertellen, dat moet je ondergaan. Jos Douma heeft op zijn site een hoekje ingericht waar hij naast zijn toespraak ook nog wat handreikingen heeft geplaatst voor verdere studie, meditatie, aanbidding en proclamatie. Erg waardevol.

Ik heb vorige week deze 3 toespraken nog op CD toegestuurd gekregen (ik had ze besteld). Zo kan ik deze mooie en opbouwende toespraken lekker in de auto naar het werk beluisteren.

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven