Boekenstapel

>> donderdag 30 maart 2006

Heb je dat ook? Dat je graag allerlei boeken zou willen lezen - vooral boeken over het geloof, de bijbel, Jezus enz. - maar dat je er niet aan toe komt?

Gelukkig heb ik me wel aangeleerd om iedere dag een stukje Bijbel te lezen aan de hand van een prachtig bijbels dagboek van de bekende Engelse prediker J.C. Ryle (1816-1900): Een jaar lezen in Johannes. Ik heb dit boek vorig jaar gekregen voor mijn verjaardag, en sinds 1 januari lees ik er trouw uit. Op dit moment (na een kwartaal lezen dus) ben ik in Johannes 7:1-13 aangeland. Verrassend wat Ryle er telkens weer uithaalt. Erg goed vind ik ook dat hij telkens een tweede lezing voorstelt, vaak een ander bijbelboek. Zo raak je eigenlijk heel de bijbel.

Naast dit dagboek zijn we in onze gemeente en dus ook in ons gezin bezig met Jezus ontdekken 33dagenboek van Jos Douma. We zijn op dag 25, dus nog een ruime week te gaan.

Deze twee boeken - en de bijbel zelf - houden me aardig bezig, waardoor ik aan andere boeken niet echt meer toe kom. Zo ligt de volgende stapel nog op me te wachten waar ik nog aan moet beginnen of waar ik al mee bezig ben:

  • Het kruis van Christus van John Stott - ook vorig jaar in mijn verjaardag gekregen. Ik heb een paar hoofdstukken gelezen, maar nooit verder gekomen...
  • Beter dan het leven van Dietrich Bonhoeffer - die heb ik dit jaar in mijn verjaardag gekregen. Het zijn preken uit het begin van de jaren 30 van de 20e eeuw. Ik heb een aantal preken van hem gelezen. Best confronterend.
  • God de Vader, God de Zoon van Dr. D. Martyn Lloyd-Jones. Ik had al God de Heilige Geest van hem, een schitterend boek. Lloyd-Jones laat zien dat dogmatiek absoluut geen vies woord is! Integendeel, zoals hij de verschillende onderwerpen behandeld - dat is hartverwarmend!
  • De werkers van het laatste uur van Stefan Paas. Een boek dat gaat over hoe wij als kerken en persoonlijk om kunnen/moeten gaan met nieuwkomers in het christelijk geloof en de christelijke gemeente.
En dan heb ik het nog niet over de boeken die ik eigenlijk nog een keer wil lezen zoals: Toekomstige Genade van John Piper, De Bergrede van Lloyd-Jones, De troon der genade van Spurgeon...

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven