Dagelijks een tekst uit Johannes...

>> woensdag 21 juni 2006

Zoals je misschien is opgevallen heb ik de laatste dagen telkens een tekst uit het Johannes evangelie met daarbij een tweede bijbelgedeelte gepost. Zowel de tekst als het bijbelgedeelte komen uit Een jaar lezen in Johannes van J.C. Ryle. Ryle staat elke dag stil bij een stukje uit Johannes en voorziet altijd in een zgn. tweede lezing, die past bij waar hij die dag de aandacht op vestigt.
Ik probeer in mijn posts door middel van een pakkende titel de kern aan te geven. Daarbij neem ik de vrijheid uit verschillende vertalingen te citeren. Ik ben zelf erg blij met de diverse vertalingen die we tegenwoordig kennen. Ze kunnen soms bepaalde overbekende teksten net even anders weergeven, waardoor ze weer gaan leven.

Zie ook deze post over het boek van Ryle. Verder vind je hier een voorbeeld van een overdenking uit dit boek.

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven