Leer mij te glimlachen om mijn zorgen

>> donderdag 29 juni 2006

Van nature ben ik iemand die zich snel zorgen maakt, vooral als het mijn gezondheid betreft. Als ik gespannen ben, dan uit zich dat vaak door pijn in mijn buik en als gevolg daarvan maak ik me dan weer zorgen. Een soort vicueuze cirkel dus. Ook nu zit ik in zo'n periode. Verder ben ik iemand die graag zelf de touwtjes in handen houdt. Dat levert soms een flinke geloofsstrijd op. Ik vind het moeilijk om dwars door deze zorgen heen God te blijven vertrouwen, mijn zorgen uit handen te geven, en mezelf over te leveren in handen van God.

Vanmorgen vroeg mijn lieve vrouw mij een stukje te lezen uit het dagboek Iedere dag nieuw, meditaties en gebeden van Corrie ten Boom. Het betrof dit stukje van 28 mei:

Iemand zei eens tegen mij: "Als ik mij zorgen maak, ga ik voor de spiegel staan en zeg tegen mezelf - 'Voor die grote zorg van mij bestaat geen oplossing. Het is veel te moeilijk voor de Heer Jezus om ermee klaar te komen.' En als ik dat gezegd heb, glimlach ik en ik schaam mij."

Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
Filippenzen 4:6,7
Heer, leer mij te glimlachen om mijn zorgen. Vergeef en reinig mij van mijn ongeloof.

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven