Blijf in Christus

>> woensdag 12 april 2006

Vorig jaar tijdens een braderie in ons dorp stond er ook een boekenkraam. Ik ga dan altijd even snuffelen, want voor een paar euro kun je dan een hele tas vullen (aan het eind van de dag in ieder geval). Zo liep ik vorig jaar tegen twee boekjes van Andrew Murray aan: Blijf in Christus en De Geest van Christus. Helaas heb ik er geen afbeeldingen van, maar op de voorkant van Blijf in Christus staat een afbeelding van een druivetros en op de voorkant van De Geest van Christus een vliegende duif.

Het zijn prachtige boekjes! Allebei kennen ze 31 hoofdstukjes - je kunt zo een maand lang elke dag een hoofdstukje lezen. Ik lees ze op mijn werk tijdens de verplichte restbreaks, als ik verder niets om handen heb (er draait een programmaatje op mijn computer waardoor deze elke 1 tot 2 uur zo'n 6 tot 8 minuten volledig geblokkeerd is om RSI te voorkomen).

Vandaag ben ik op dag 18 van Blijf in Christus. Het gaat over En laat uw ziel stil zijn tot God. De overdenking gaat over deze drie teksten:

Door bekering en rust zoudt gij verlost worden, in stilheid en vertrouwen zou uw sterkte zijn - Jesaja 30:15
Wees stil voor de HERE en verbeid Hem - Psalm 37:7
Waarlijk, mijn ziel keert zich stil tot God - Psalm 62:2
Een citaat uit de overdenking van deze dag:
Een ziel die stil is tot God is de beste uitrusting om Jezus te leren kennen, en de zegeningen vast te houden die Hij ons schenkt. Wanneer de ziel tot zwijgen is gebracht in stil ontzag en aanbidding voor de heilige Tegenwoordigheid die Zich in haar openbaart, zal de stille, zachte stem van de gezegende Geest gehoord worden.

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven