Interessante Blogs

>> maandag 11 september 2006

Hierbij een aantal interessante blogs die ik de laatste tijd ben tegengekomen:

Adrian's Blog - Blog van de zeer actieve Engelse christen-blogger Adrian Warnock. Hij gaat regelmatig voor in Jubilee Church in Londen en is een zgn. gereformeerde charismaticus (reformed charismatic), iets wat ik een interessante combinatie vind. Hij schrijft dan ook met enige regelmaat over de verhouding Gereformeerd-Charismatisch. Verder laat hij elke maandag iets van Martyn Lloyd-Jones aan bod komen in zijn MLJ MONDAY serie, en daarnaast elke vrijdag John Piper in de serie PIPER FRIDAY. 'Have a look!' zou ik willen zeggen.

Davidium.nl - Weblog van David Heek, student theologie in Kampen. Hij schrijft over zichzelf:

'Het doel van mijn weblog betreft vooral mezelf. Omdat ik veel nadenk, heb ik de behoefte om mijn gedachten aan het scherm toe te vertrouwen. Dat geeft me rust. Vooral geestelijke, bijbelse zaken kunnen me lang bezig houden. Ik schaam me er niet voor dit leesbaar voor anderen te maken. Ik hoop zelfs dat anderen wat aan mijn gedachten hebben. In de toekomst zou ik willen dat anderen bij het nadenken over bepaalde bijbelgedeeltes misschien overwegen ook even langs davidium.nl te gaan.'
Even langs gaan dus.

Kerkgeschiedenis - Toen ik op internet aan het zoeken was naar informatie over de Puriteinen kwam ik deze weblog van Martijn de Groot - student aan de Theologische Universtiteit van Apeldoorn - tegen. Zijn weblog staat helemaal in het teken van de kerkgeschiedenis. Saai? Martijn schrijft over het doel van zijn weblog:
'Er staat geschreven! Er is geschied! Dit is een uitspraak van Groen van Prinsterer (...). Dit betekent dat we de Bijbel hebben waar God Zich aan ons geopenbaard heeft (er staat geschreven), maar ook dat Gods hand in de geschiedenis is (er is geschied). Dit moet ons brengen tot kennis van God, en bovenal tot verheerlijking van Hem. Deze weblog is bedoeld om dingen uit de (kerk)geschiedenis door te geven die ik zelf tegengekomen ben door studie. Hierbij is de kerkgeschiedenis geen doel, maar een middel, namelijk om Gods grote Naam de eer te geven voor alles wat Hij gedaan heeft en nog steeds doet.
Een prachtig doel! Inmiddels biedt Martijn's weblog een schat aan informatie over de kerkgeschiedenis van de Vroege Kerk tot de 21e eeuw, en kijkt daarbij ook ver over onze landsgrenzen heen. Ook kun je op zijn weblog korte biografieën lezen over allerlei mensen uit de kerkgeschiedenis. Daarbij vind ik het leuk om informatie over mannen als Martyn Lloyd-Jones, C.S. Lewis, en J.I. Packer aan te treffen.

Nederlandse Bijbelvertalingen - Deze blog biedt informatie over allerlei Nederlandse Bijbelvertalingen en is opgezet door een derdejaars studente theologie aan de ETF in Leuven. Zij schrijft:
Deze site heeft de Nederlandse vertalingen en uitgaves van de Bijbel als onderwerp. De weblog bestaat uit persoonlijk getinte artikelen waarbij nieuws en opvallende punten een belangrijke rol spelen. Een ander belangrijk onderdeel van de site vormt de afdeling 'teksten'. Hier is het mogelijk om zelf meerdere vertalingen met elkaar te vergelijken.
Interessante blog, met leuke weetjes.

3 reactie(s):

Anoniem 14/12/09 12:20  

i'm gonna make my own blog

Aritha 20/2/17 14:59  

Al je linkjes leiden naar reclame ipv blogs

volgeling 13/3/17 20:48  

Hoi Ariëlla, ik doe al lange tijd niets meer met deze weblog. Deze post is al ruim 10 jaar oud. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de linkjes niet meer werken. Na verloop van tijd gebeurt dat helaas. Soms worden webpagina's ook verwijderd... Even googlen helpt waarschijnlijk wel.
Groet, volgeling

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven