Scherp

>> dinsdag 29 mei 2007

John Piper heeft de gave om de waarheid soms heel scherp te tekenen. In dit interview (2 min. in het engels) gaat hij in op leven in een cultuur die gefocused is op entertainment. Mensen willen entertainment maximaliseren:

  • 'Hoeveel films kan ik zien?'
  • 'Hoeveel iPod liedjes kan ik beluisteren?'
  • 'Hoeveel spelletjes kan ik downloaden op mijn computer?'
  • 'Hoeveel 'gadgets' kan ik bemachtigen?'
Ook christenen gaan meer en meer zo denken. Piper zegt dan (vrij vertaald):
Eens word je wakker, en dan blijkt: Christenen zijn net als ieder ander. En elke avond ziet er zo uit: Vijf uur, laten we eten, en laten we daarna lekker achterover gaan zitten, met de voetjes van de vloer, en laten we 'schone' videos kijken... terwijl de wereld naar de hel gaat!
Piper wil wat anders 'maximaliseren': zijn vreugde in God en anderen daarin laten delen, door te 'dienen', want het is beter te geven dan te ontvangen!

0 reactie(s):

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven