Fine-tunen

>> vrijdag 25 mei 2007

Zo'n weblog houdt je wel van de straat... De laatste dagen ben ik weer wat aan het fine-tunen geweest. Hier een overzichtje van wat ik heb veranderd:

In de linker kolom bovenaan staat dagelijks een andere Bijbeltekst, met dank aan DagelijksWoord.nl.

Daaronder zie je het laatste nieuws van Oneway.nl.

De linker kolom heb ik trouwens ook verbreed. Hierdoor komen de de blog-titels onder Archief en de diverse Categorieën beter tot hun recht.

De categorieën zelf zijn beter ingedeeld. Eigenlijk zou ik graag een onderverdeling hebben in Hoofd- en Sub-categorieën, maar helaas is dat niet mogelijk met blogger (voor zover ik weet).

De middelste en rechter kolommen zijn wat smaller gemaakt. Ik wil mijn weblog namelijk niet te breed maken. Nu is de maximale breedte 860 pixels. Hiermee is mijn weblog nog te lezen op een 800x600 resolutie, hoewel niet optimaal. Op 1024x768 gaat het prima.

Het lettertype is wat kleiner geworden, zodat alles in de linker en rechter kolommen toch nog past.

Voor de lange posts ga ik gebruik maken van een zogenaamde 'Lees verder...' optie. Op de startpagina van mijn weblog zie je dan niet de hele post, maar een beginnetje. Vervolgens kun je met de 'Lees verder...' link de hele post lezen. Op deze manier kun je sneller de beginpagina scannen. Bij een aantal posts heb ik het al toegepast.

1 reactie(s):

Anoniem 18/3/08 22:57  

Kan je mij vertellen hoe je de berichtenkolom breder kunt maken? Alvast bedankt voor je reactie.

Blogarchief

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven