Je wordt niet boven je krachten beproefd

>> maandag 30 juli 2007

Jos Douma heeft vandaag op tijdmetjezus.nl een prachtige overdenking staan. Eén waarin ik me herken en waar ik op dit moment veel kracht uit put, nu ik door een best wel moeilijke periode heen ga. Het is zó waar wat Jos hier zegt: 'Onze eerste strijd in beproeving is altijd de strijd tegen deze duivelse gedachten. We moeten leren om onze gedachten te richten op de betrouwbare woorden van God'.

U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.
1 Korintiërs 10:13

(Dag 27) Kracht in beproeving
Als je beproefd wordt vanwege moeilijkheden in je leven, is de verleiding groot om te denken dat je het toch niet aankunt en dat vechten geen zin heeft. Maar God belooft aan zijn kinderen dat hij er bij zal zijn in onze beproevingen. Dat is precies waar de duivel ons aan wil laten twijfelen: 'De Heer zal je vast niet helpen. Denk niet dat hier iets goeds uit voort kan komen.' Onze eerste strijd in beproeving is altijd de strijd tegen deze duivelse gedachten. We moeten leren om onze gedachten te richten op de betrouwbare woorden van God: in Christus is er altijd een uitweg, in hem is er altijd nieuw leven, in hem is er altijd weer meer kracht dan je ooit had gedacht.

Leer me geloven, Heer, dat het volkomen waar is dat ik in Christus elke beproeving kan doorstaan.

0 reactie(s):

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven