John Piper in het Nederlands

>> woensdag 19 september 2007

Gisteren ontdekte ik een veelbelovende weblog. Sinds begin augustus is Niels van Donselaar begonnen met verlangennaargod.blogspot.com. Hij plaatst daar - zoals de ondertitel van zijn blog zegt - 'materiaal uit de bediening van John Piper in de Nederlandse taal'. Ik vind het geweldig dat op deze manier preken en artikelen van John Piper toegankelijker worden gemaakt.

Trouwe lezers van volgeling's kijk weten dat ik geregeld iets schrijf over of citeer van John Piper. Daarbij moet ik soms een stukje vertalen uit het Engels, en dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik zie dat Niels van Donselaar ook zelf artikelen en preken heeft vertaald. Mijn complimenten!

Ik hoop en bid dat God de artikelen op de weblog van Niels zal gebruiken om meer Nederlanders te laten ontdekken hoe geweldig goed het is om God te verheerlijken en dat er geen tegenstelling is tussen God eren en ons geluk. Het gaat er namelijk om dat wij ons diepste geluk vinden in Hem. Zoals John Piper het zelf zo vaak zegt: 'God wordt het meest verheerlijkt in ons, als wij het meest tevreden zijn in Hem.'

1 reactie(s):

Anoniem 21/6/08 15:37  

Ha Volgeling,

Ik kom af en toe als meelezer op refoforum en zag dat je zelf een aantal gedeelten uit de bijbel hebt vertaald.

Dit wekte mijn interesse en vandaar dat ik op deze blog terecht kwam.

Gaaf om te zien dat er meer mensen zijn die weg zijn van het geestelijke voedsel wat John Piper biedt.

Ik zelf lees ook boeken van hem en luister vaak een videopreek van hem.

Boeken die ik heb: Vechten voor vreugde, God is het Goede Nieuws, Jezus zien en ervaren, De vreugde van God, Verlangen naar God.

De laatste twee boeken heb ik helemaal uit, de andere helaas nog niet helemaal. Maar in de zomervakantie ga ik daar wat tijd voor inruimen.

Maar ben blij dus via jouw weblog de weblog gevonden te hebben waar John Piper's materiaal wordt vertaald naar het Nederlands :D

Hartelijke groeten.

Recente berichten

Profiel

christen, gereformeerd, man, vader, software engineer

Boekenstapel

  • De Bergrede - D. Martyn Lloyd-Jones
  • De vreugde van God - John Piper
  • God de Vader, God de Zoon (serie geloofsleer, deel 2) - D. Martyn Lloyd-Jones
  • Vechten voor vreugde - John Piper

  Template gebaseerd op © Free Blogger Templates Wild Birds door Ourblogtemplates.com 2008

Terug naar boven